diumenge, 28 de juny del 2009

THE GOOD GERMAN de Steven Soderbergh


Steven Soderbergh firma la fotografia de totes i cada una de les seves pel·lícules amb el pseudònim de Peter Andrews. Per tant, es pot considerar The good german, una obra visualment magistral, a càrrec única i exclusivament del seu director. Soderbergh articula l'acabat formal del film ben bé com si hagués estat realitzat a la dècada dels 40's, fent al mateix temps un clar homenatge a Casablanca de Michael Curtiz, amb no poques referències a aquesta (començant pel poster, per exemple). La història, plena d'intriga i situada al Berlín del final de la Segona Guerra Mundial, compta amb tots els elements de les millors històries del cinema negre: l'investigador (Clooney), la femme fatale (Blanchet), el policia corrupte i, sobretot, una trama molt enrevessada que obliga a l'espectador a estar constantment atent per no perdre's cap detall. Si bé George Clooney es limita a fer de... George Clooney, destaca per damunt de tots l'aparició fugaç però intensa de Tobey Maguire, en un paper de sociòpata que es distancia molt dels personatges que habitualment interpreta.

El millor: L'aspecte formal del film.
El pitjor: Per dir alguna cosa, el paper de Clooney.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada