dimarts, 10 de febrer del 2009

THE ASSASSINATION OF JESSE JAMES BY THE COWARD ROBERT FORD d'Andrew Dominik


Desde Mundothorpe es recomana llegir el següent text tot escoltant la cançó Song for Bob de la magnífica banda sonora de la pel·lícula, composta per Warren Ellis & Nick Cave. Cliqueu a l'enllaç i disfruteu de la música.

Enorme pel·lícula que és des del moment de la seva estrena un clàssic instantani. La digna successora de Pat Garrett and Billy the Kid de Sam Peckinpah conté algunes de les imatges més impressionants impregnades mai en cel·luloide, a part de ser per mèrits propis una autèntica obra mestra del cinema.
Ignorada totalment als Oscar, són precisament films com aquest, juntament amb d'altres com Pulp Fiction, Blade Runner o la més recent The Dark Knight, els que fan patent el ridícul i incoherent criteri de l'esmentada cerimònia de premis cinematogràfics.
The assassination of Jesse James by the coward Robert Ford és un no-western. Com el seu propi director afirmava, és més aviat una pel·lícula de gànsters ambientada en l'època dels cowboys, exempta, però, de tots els clixés tan característics d'aquell gènere, tret de l'inevitable atracament al tren, que esdevé un dels moments més impactants de tot el metratge.
The assassination of Jesse James by the coward Robert Ford és art. Potser no val ni la pena parlar-ne. S'ha de veure, s'ha de gaudir de tots i cada un dels seus 160 minuts, dels que no en sobra ni un sol segon. Cinema en estat pur, cinema en majúscules.
Si algú em digués que tinc l'oportunitat de fer una sola pel·lícula a la vida, una sola només, triaria fer The assassination of Jesse James by the coward Robert Ford, sens dubte.

Puntuació: 11 | 10

1 comentari:

  1. Com que la vas recomanar al fotolog fa uns dies, me la vaig baixar i allí la tinc, pel dia que tingui dos hores i pico per veure-la, a veure què tal.

    No res, me'n vaig a escriure la meva crònica de The curious case of BB

    ResponElimina